Provozuje:
Juris Real Estate

Češi jsou rekordmany v dojíždění do nákupních center.

Přibližně 27% Čechů cestuje za nákupy oblečení a dalšího zboží s výjimkou potravin déle než 30 min. V žádné z 21 zemí, které studie mez. poradenské společnosti CBRE sledovala, netráví dojížděním do nákupních center 30 minut a déle více spotřebitelů.

Češi jsou rekordmany v dojíždění do nákupních center.

autor. JURIS REAL

Přibližně 27% Čechů cestuje za nákupy oblečení a dalšího zboží s výjimkou potravin déle než 30 min. V žádné z 21 zemí, které studie mez. poradenské společnosti CBRE sledovala, netráví dojížděním do nákupních center 30 minut a déle více spotřebitelů.

Čechům na rozdíl od většiny Západoevropanů nevadí dlouhé cesty za nákupy oblečení a dalšího zboží s výjimkou potravin.

Dojížděním do svého oblíbeného nákupního centra tráví nejvíce času z dvacítky evropských zemí právě Češi.

Odhalil to průzkum realitně-poradenské společnosti CBRE, kterého se zúčastnilo 21 tisíc lidí.

Většina Evropanů se při výběru místa, kde nakupují módu a další zboží kromě potravin, řídí jeho vzdáleností.

Téměř polovina (49 procent) spotřebitelů dojíždí do svého oblíbeného centra 6–15 minut.

„V České republice zákazníci cestují výrazně déle. Obvykle to je 16–30 minut,“ říká Veronika Tebichová z pražské pobočky CBRE, a dodává, že tolik času tráví cestováním do obchodního centra asi 36 procent Čechů.

Déle než 30 minut dojíždí za nákupy asi 27 procent Čechů, což je nejvíce z 21 zemí převážně Evropské unie, které studie CBRE sleduje.

Půl hodiny a déle tráví na cestách do nákupních center také více než čtvrtina Turků a Maďarů.

To si analytici CBRE vysvětlují tím, že se při výběru nákupního centra u nás řada lidí řídí cenou.

Naopak nejméně času tráví na cestách do obchodů Norové, Nizozemci a Rakušané.

„S rostoucím příjmem je menší ochota jezdit do vzdálenějších nákupních center, hlavně u mužů,“ doplňuje Tebichová.

"Lidé jsou praktičtí, chtějí mít nákupy co nejrychleji vyřízené," dodává Klára Bejblová ze CBRE.

Nejdůležitějším faktorem pro návštěvu nákupního centra zůstává cena, ukázal průzkum.

Konzumenti dbají také na čistotu a pohodlí.

Evropané chodí v průměru nakupovat 39krát ročně, Češi pak 30krát ročně.

Z průzkumu dále vyplynulo, že roste význam malých nákupních center a kamenných obchodů, kdy je před velkými nákupními centry preferuje 49 procent zákazníků.

Studie s názvem How we shop 2014 sledovala nákupní zvyklosti nepotravinového zboží v 20 evropských zemích a Jižní Africe, ve kterých společnost CBRE spravuje nákupní centra.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Na Černém Mostě hlavní město privatizuje další panelák.

Panelový dům v Bojčenkově ulici na Černém Mostě bude moci odkoupit družstvo nájemců. Pražští zastupitelé po diskuzi o pravidlech privatizace jednomyslně schválili cenu asi 181 milionů korun. V činžovním domě se nachází 60 bytů. Více»

Pražské metro má svou architektku.

Vzhled metra včetně připravované nové linky D má v dopravním podniku nově na starosti architektka Anna Švarc. Ta uspěla ve výběrovém řízení. Více»

V metropoli vznikne Muzeum paměti 20. století.

Jeho účelem je zachovat historickou paměť o klíčových událostech minulého století, které souvisely s totalitními režimy v Československu. Více»

Přízemní mráz může poškodit úrodu.

Varovali meteorologové. Více»

SŽDC čelí exekuci kvůli sporům o desítky tisíc korun.

Správa železniční dopravní cesty čelí exekuci kvůli dvěma sporům o desítky tisíc korun. Uvedl to server Euro.cz. Více»

Všechny články a aktuality »»