Provozuje:
Juris Real Estate

Češi jsou rekordmany v dojíždění do nákupních center.

Přibližně 27% Čechů cestuje za nákupy oblečení a dalšího zboží s výjimkou potravin déle než 30 min. V žádné z 21 zemí, které studie mez. poradenské společnosti CBRE sledovala, netráví dojížděním do nákupních center 30 minut a déle více spotřebitelů.

Češi jsou rekordmany v dojíždění do nákupních center.

autor. JURIS REAL

Přibližně 27% Čechů cestuje za nákupy oblečení a dalšího zboží s výjimkou potravin déle než 30 min. V žádné z 21 zemí, které studie mez. poradenské společnosti CBRE sledovala, netráví dojížděním do nákupních center 30 minut a déle více spotřebitelů.

Čechům na rozdíl od většiny Západoevropanů nevadí dlouhé cesty za nákupy oblečení a dalšího zboží s výjimkou potravin.

Dojížděním do svého oblíbeného nákupního centra tráví nejvíce času z dvacítky evropských zemí právě Češi.

Odhalil to průzkum realitně-poradenské společnosti CBRE, kterého se zúčastnilo 21 tisíc lidí.

Většina Evropanů se při výběru místa, kde nakupují módu a další zboží kromě potravin, řídí jeho vzdáleností.

Téměř polovina (49 procent) spotřebitelů dojíždí do svého oblíbeného centra 6–15 minut.

„V České republice zákazníci cestují výrazně déle. Obvykle to je 16–30 minut,“ říká Veronika Tebichová z pražské pobočky CBRE, a dodává, že tolik času tráví cestováním do obchodního centra asi 36 procent Čechů.

Déle než 30 minut dojíždí za nákupy asi 27 procent Čechů, což je nejvíce z 21 zemí převážně Evropské unie, které studie CBRE sleduje.

Půl hodiny a déle tráví na cestách do nákupních center také více než čtvrtina Turků a Maďarů.

To si analytici CBRE vysvětlují tím, že se při výběru nákupního centra u nás řada lidí řídí cenou.

Naopak nejméně času tráví na cestách do obchodů Norové, Nizozemci a Rakušané.

„S rostoucím příjmem je menší ochota jezdit do vzdálenějších nákupních center, hlavně u mužů,“ doplňuje Tebichová.

"Lidé jsou praktičtí, chtějí mít nákupy co nejrychleji vyřízené," dodává Klára Bejblová ze CBRE.

Nejdůležitějším faktorem pro návštěvu nákupního centra zůstává cena, ukázal průzkum.

Konzumenti dbají také na čistotu a pohodlí.

Evropané chodí v průměru nakupovat 39krát ročně, Češi pak 30krát ročně.

Z průzkumu dále vyplynulo, že roste význam malých nákupních center a kamenných obchodů, kdy je před velkými nákupními centry preferuje 49 procent zákazníků.

Studie s názvem How we shop 2014 sledovala nákupní zvyklosti nepotravinového zboží v 20 evropských zemích a Jižní Africe, ve kterých společnost CBRE spravuje nákupní centra.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

V Letech byl otevřen památník holokaustu Romů a Sintů v ČR

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku. Stojí v místě, kde byl za druhé světové války koncentrační tábor pro Romy. Více»

Depozitář budoucího Tech. muzea ve Vysokém Mýtě zaplňují historické autobusy.

Do opravené haly, která bude sloužit jako depozitář budoucího Technického muzea ve Vysokém Mýtě, se stěhují historické autobusy. Více»

Stavební veletrhy v Brně poradí s rekonstrukcemi.

Stavební veletrh Brno, Dřevo a stavby a Festival architektury od středy do soboty obsadí dva pavilony brněnského výstaviště. Více»

Banky poskytly v březnu hypotéky za 18 mld. Kč.

To je o půlku více než loni. Více»

Historickým městem roku 2023 se stal Žatec na Lounsku v Ústeckém kraji.

Cena je odměnou za nejlepší využití peněz na obnovu památek z programu ministerstva kultury. Více»

Všechny články a aktuality »»