Provozuje:
Juris Real Estate

Metropole se dohodla s ministerstvem na trase tramvají před hlavním nádražím.

Pražský magistrát se dohodl s ministerstvem kultury na trase tramvajové trati z Vinohradské ulice k hlavnímu nádraží. ČTK to sdělil ředitel pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) Ondřej Boháč.

Metropole se dohodla s ministerstvem na trase tramvají před hlavním nádražím.

autor. JURIS REAL (Zdroj: ČTK)

Pražský magistrát se dohodl s ministerstvem kultury na trase tramvajové trati z Vinohradské ulice k hlavnímu nádraží. ČTK to sdělil ředitel pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) Ondřej Boháč.

Původně měla trasa vést od Státní opery přes park ve Vrchlického sadech. Památkářům se ale nelíbila. Nově tak před budovu hlavního nádraží zamíří z Washingtonovy ulice.

Hlavní město teď projednává změnu územního plánu, která by výstavbu trati umožnila. Praha plánuje taktéž návrat tramvají na Václavské náměstí. "V současné době tak panuje shoda na trase mezi všemi dotčenými orgány," řekl Boháč.

IPR v minulosti vypracoval několik variant vedení trasy. Město nakonec vybralo tu, kdy tramvaj z Vinohradské pojede Wilsonovou ke Státní opeře, kde uhne přes magistrálu a parkem povede před budovu nádraží a dále do Bolzanovy.

To se podle Boháče památkářům nelíbilo, neboť by podle nich prý došlo k narušení promenádního parku. Tramvaje tak nově pojedou od opery ulicí Politických vězňů a zahnou do Washingtonovy, z níž povedou koleje před budovu nádraží.

Kdy by mohla být nová trasa postavena, zatím není jasné. Hlavní město aktuálně zpracovává změnu územního plánu, neboť území před hlavním nádražím je v něm vedeno jako park.

Změnu musí v budoucnu projednat a schválit mj. ještě např. pražští radní a zastupitelé. Navíc DP musí vybudovat napojení trati z Vinohradské na nově položené koleje mezi budovou Národního muzea a bývalým Federálním shromážděním.

Podle druhé navržené možnosti by koleje vedly k opeře po stejné trase jako u výše zmíněné varianty, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale až do Opletalovy ulice a dále na křižovatku s Bolzanovou.

Poslední možnost navrhovala vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a potom do Opletalovy a k Bolzanově. Tyto obě alternativy hlavní město zavrhlo.

Současný management hlavního města plánuje taktéž stavět trať z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí a napojit ji na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu. Kdy se začne budovat, ale není jasné.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Depozitář budoucího Tech. muzea ve Vysokém Mýtě zaplňují historické autobusy.

Do opravené haly, která bude sloužit jako depozitář budoucího Technického muzea ve Vysokém Mýtě, se stěhují historické autobusy. Více»

Stavební veletrhy v Brně poradí s rekonstrukcemi.

Stavební veletrh Brno, Dřevo a stavby a Festival architektury od středy do soboty obsadí dva pavilony brněnského výstaviště. Více»

Banky poskytly v březnu hypotéky za 18 mld. Kč.

To je o půlku více než loni. Více»

Historickým městem roku 2023 se stal Žatec na Lounsku v Ústeckém kraji.

Cena je odměnou za nejlepší využití peněz na obnovu památek z programu ministerstva kultury. Více»

NCOZ stíhá šest občanů kvůli korupci související s obecními byty v Brně.

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu obvinili šest lidí kvůli korupčnímu jednání v souvislosti se správou a hospodařením bytového fondu jedné brněnské městské části. Více»

Všechny články a aktuality »»