Provozuje:
Juris Real Estate

Metropole se hodlá podnikem k metru D zabývat znovu od počátku.

Nové vedení Prahy se nebrání spolupráci s privátním sektorem při rozvoji okolí stanic plánované linky metra D, na projekt předchozí rady o spolupráci se společností Penta nicméně navazovat nehodlá.

Metropole se hodlá podnikem k metru D zabývat znovu od počátku.

autor. JURIS REAL (s využitím ČTK)

Nové vedení Prahy se nebrání spolupráci s privátním sektorem při rozvoji okolí stanic plánované linky metra D, na projekt předchozí rady o spolupráci se společností Penta nicméně navazovat nehodlá.

V rozhovoru s ČTK to uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Při přípravě spolupráce nyní podle něj nebude prioritou rychlejší výkup pozemků, kterým argumentovalo předchozí vedení, ale v první řadě rozvoj okolí stanic.

Podle Scheinherra je v pořádku, aby hlavní město zajistilo lepší rozvoj nových stanic metra tak, aby kolem nich cestující při výstupu z MHD nalezli i další služby.

"Takže naším cíle je do budoucna spolupracovat s privátním sektorem," uvedl náměstek.

Dodal, že hlavní město musí zajistit dobrou návaznost na MHD, cyklostezky či automobilovou dopravu prostřednictvím záchytných P+R parkovišť.

Na ostatní služby je podle něj vhodná právě spolupráce se soukromým sektorem, ale v rozumných mezích, aby cestující z metra nevystoupili uprostřed obchodního centra.

To je případ, který by podle náměstka mohl nastat v situaci, kdy by město navázalo spolupráci se skupinou Penta. Podle původního plánu měla mít společnost ve společném podniku většinový podíl 51 procent.

Uváděným důvodem byl fakt, že by tak podnik mohl přistupovat k výkupu stovek nutných pozemků jako soukromá firma a nemusel by dodržovat pravidla veřejných subjektů, kterými je vázán magistrát i dopravní podnik.

Podle kritiků navržené uspořádání nebylo dostatečně transparentní a nezaručovalo, že Praha z podniku nevyjde se ztrátou, což vedení dopravního podniku i Penta odmítly.

Podle Scheinherra plánuje stávající vedení města původní projekt zcela opustit a začít znovu. Zatím tak není jasné, na jakém formátu by spolupráce se soukromníkem měla fungovat.

Na rozdíl od předchozího plánu nicméně už nebudou hlavním cílem výkupy pozemků, ale kvalitní rozvoj stanic, řekl náměstek. Výkupy podle něj město zvládá samo.

Nová rada minulý týden na svém zasedání obměnila dozorčí radu dopravního podniku a spekuluje se i o výměnách v jeho managementu.

Scheinherr jen uvedl, že nová dozorčí rada, která se sejde 19. prosince, přinejmenším zvolí dva nyní chybějící členy představenstva.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

V Letech byl otevřen památník holokaustu Romů a Sintů v ČR

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku. Stojí v místě, kde byl za druhé světové války koncentrační tábor pro Romy. Více»

Depozitář budoucího Tech. muzea ve Vysokém Mýtě zaplňují historické autobusy.

Do opravené haly, která bude sloužit jako depozitář budoucího Technického muzea ve Vysokém Mýtě, se stěhují historické autobusy. Více»

Stavební veletrhy v Brně poradí s rekonstrukcemi.

Stavební veletrh Brno, Dřevo a stavby a Festival architektury od středy do soboty obsadí dva pavilony brněnského výstaviště. Více»

Banky poskytly v březnu hypotéky za 18 mld. Kč.

To je o půlku více než loni. Více»

Historickým městem roku 2023 se stal Žatec na Lounsku v Ústeckém kraji.

Cena je odměnou za nejlepší využití peněz na obnovu památek z programu ministerstva kultury. Více»

Všechny články a aktuality »»