Provozuje:
Juris Real Estate

Na český trh loni vstoupilo 29 nových značek.

Je to nejvíce za tři roky.

Na český trh loni vstoupilo 29 nových značek.

autor. JURIS REAL (Zdroj: ČTK)

Je to nejvíce za tři roky.

Na český trh podle analýzy společnosti CBRE loni vstoupilo 29 nových značek, nejvíce za poslední tři roky. V největším počtu byli zastoupeni prodejci módy, následovala gastronomie.

Nejvíce nových značek na trh přivedly sousední státy, většina nových prodejců si pro své prvotní působení v tuzemsku vybrala Praha. Výsledky analýzy má ČTK k dispozici.

Vstup nových značek na trh měl podle vedoucího týmu maloobchodních pronájmů v CBRE Jana Janáčka v průběhu roku vzestupnou tendenci.

V prvním čtvrtletí se na trhu objevily tři nové značky, ve druhém sedm, třetí kvartál přinesl osm nových značek a ve čtvrtém jich přibylo 11.

Začátek loňského roku byl výrazně ovlivněn protiepidemickými opatřeními, kdy většina kamenných obchodů musela být zavřena. Všechny prodejny se mohly po více než čtyřměsíční nucené pauze otevřít 10. května.

Hlavní město si pro vstup na český trh v uplynulém roce vybralo 24 značek. Praha je podle Janáčka vyhledávanou turistickou lokalitou a nechybí v ní vysoká kupní síla obyvatelstva s potenciálem dalšího růstu.

Brno si zvolily maďarská značka oblečení a doplňků Heavy Tools a rakouská značka nápojových kostek Waterdrop.

Do Karlových Varů zamířila čistírna oděvů Mr Jeff ze Španělska, v Olomouci zahájil slovenský provozovatel multikin Cinemax, Příbram si vybral diskontní řetězec supermarketů Mere původem z Ruska, uvedl Janáček.

Hlavní událostí loňského roku z hlediska nových značek byl podle Janáčka příchod irského řetězce s dostupnou módou Primark, který obsadil tři patra nového domu na pražském Václavském náměstí.

V případě luxusních značek se hlavní událostí stalo otevření butiku Versace v Pařížské ulici.

S ohledem na nastupující trendy lze za zlomové podle CBRE považovat zahájení fungování tzv. phygital prodejny (z anglických slov physical a digital) partnerských společností eobuv.cz a Modivo v obchodním centru Nový Smíchov v Praze.

Počet značek, které český trh opustily, v uplynulém roce podle CBRE klesl. Odešla např. americká značka dekorativní kosmetiky NYX, polská značka obuvi Kazar nebo italský obchod Bruno Morelli & Brands.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Dvorecký most je komplikovaná stavba.

Řekl ČTK stavbyvedoucí Metrostavu. Více»

Ministerstva se dohodly na rozdělení výnosů z emisních povolenek.

Ministerstva životního prostředí a průmyslu a obchodu našla shodu na rozdělení výnosů z emisních povolenek a vláda by ji dnes měla potvrdit. Vyplývá to z vyjádření ministrů při příchodu na jednání kabinetu. Více»

Škody způsobené mrazem na úrodě vinařů v ČR budou ve stovkách milionů korun.

Škody způsobené mrazem na letošní úrodě vinařů v České republice půjdou do stovek milionů korun, v Čechách pomrzlo 40 procent vinohradů, řekl ČTK prezident Svazu vinařů Martin Chlad. Více»

Zájem o dřevostavby loni v České republice stagnoval.

Přibývá veřejných staveb. Více»

Zájem o tepelná čerpadla v České republice stagnuje.

Obor jedná se státem o podpoře. Více»

Všechny články a aktuality »»