Nejmladší linka metra o víkendu oslaví 30 let od spuštění svého provozu.
Lidé se budou moct v rámci výročí projet historickou soupravou. V neděli projede při prvních jízdách jen původní stanice, při dalších pak i novější.
Nejmladší linka metra o víkendu oslaví 30 let od spuštění svého provozu.
autor. JURIS REAL
Lidé se budou moct v rámci výročí projet historickou soupravou. V neděli projede při prvních jízdách jen původní stanice, při dalších pak i novější.
V pondělí bude historická souprava dokonce nasazena i do běžného provozu. Strojvedoucí budou mít dobové uniformy, původní budou také hlášení s předrevolučními názvy stanic.
„Vozy i čas zahájení první slavnostní jízdy budou naprosto identické jako před 30 lety. Soupravu navíc mimořádně nasadíme 2. listopadu do běžného provozu s cestujícími,“ uvedl ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
V neděli bude vlak podle speciálního jízdního řádu projíždět stanice tak, jak na trase B postupně přibývaly. Nejprve pojede jen po nejstarším úseku Smíchovské nádraží - Florenc.
Při další jízdě se trasa prodlouží z Nových Butovic na Českomoravskou, třetí už projede celou ze Zličína na Černý Most. V pondělí 2. listopadu pojde historická souprava v běžném provozu.
Provoz metra B začal v roce 1985 se sedmi stanicemi mezi Smíchovským nádražím a Sokolovskou, dnešní stanicí Florenc. Nyní má trasa 24 stanic a měří necelých 26 kilometrů. Tehdy 2. listopadu nechyběli důležití straničtí představitelé - včetně prezidenta ČSSR Gustáva Husáka.
Linka metra B se projektovala od roku 1970, stavba začala v roce 1979. Provoz v prvních stanicích mezi Smíchovským nádražím a stanicí Florenc byl zahájen 2. listopadu 1985.
O tři roky později přibyly stanice Radlická, Švermova (dnes Jinonice) a Dukelská (Nové Butovice).
V listopadu 1990 bylo metro prodlouženo na Zličín, v roce 1998 na Černý Most, přestože některé stanice byly ještě rozestavěné. V roce 1999 byla dokončená stanice Hloubětín, o dva roky později Kolbenova.
V roce 2002 postihly linku povodně, jako poslední byly po opravách znovuotevřeny stanice Křižíkova a Invalidovna v březnu 2003.
STAVBA PRAŽSKÉHO METRA V KOSTCE:
•Provoz pražského metra začal v roce 1974, kdy byla otevřena linka C v úseku Sokolovská (dnešní Florenc) - Kačerov.
•V roce 1978 přibyla druhá linka A v úseku Náměstí Míru - Leninova (dnes Dejvická).
•Trasa B je nejdelší a má i nejvíce stanic ze tří linek pražského metra. Je také nejmladší linkou. Její první část byla otevřena před 30 lety, 2. listopadu 1985.
•V té době již sloužila část linky A (od 1978) i linky C (od 1974).
•Trasa B měří 25,704 kilometru, na kterých je umístěno 24 stanic. Cesta z Černého Mostu na Zličín trvá 41 minut.
•Stavba trasy byla zahájena v roce 1979, první otevřenou částí byl úsek Florenc - Smíchovské nádraží. Zatím poslední prodloužení z Českomoravské na Černý Most bylo otevřeno 8. listopadu 1998.
Fórum
Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.
Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.
Volejte 777 603 019
Kalkulátor nemovitostí
Spočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru
Poslední Aktuality a články
CREDITAS zdvojnásobila portfolio nájemních bytů.
Společnost CREDITAS Real Estate z investiční skupiny CREDITAS posiluje svou pozici na trhu institucionálního nájemního bydlení. Více»
UniCredit Bank snižuje úrokovou sazbu.
Ta začíná na 4,89 pct. Více»
ČKD Blansko Holding je v insolvenci.
Dluží přes 300 milionů korun. Více»
Věřitelé Tamehu Czech přihlásili u insol. soudu pohledávky za 8,27 mld. Kč.
Celkem 181 věřitelů společnosti Tameh Czech přihlásilo u soudu pohledávky dohromady za 8,27 miliardy korun. Více»
Koalice se zatím neshodla na výši parkovného v zónách.
Pražská koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL), Piráti a STAN se dosud neshodla na tom, kolik by mělo stát stání v parkovacích zónách po zvedení chystané změny pravidel. Více»