Projektant při pádu mostu ve Vilémově zpochybnil dodržení stavebních prací.
Projektant Miroslav Štefka včera u soudu zpochybnil, že práce na mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku postupovaly podle projektové dokumentace.
Projektant při pádu mostu ve Vilémově zpochybnil dodržení stavebních prací.
autor. JURIS REAL, ČTK
Projektant Miroslav Štefka včera u soudu zpochybnil, že práce na mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku postupovaly podle projektové dokumentace.
Při pádu mostu v září 2014 zemřeli čtyři lidé. Souladem činností s projektovou dokumentací se přitom obžalovaní hájí.
Před havlíčkobrodský soudem včera vypovídal pouze projektant společnosti HBH projekt, generálního dodavatele projektové dokumentace. Takřka po třech hodinách byl soud odročen na 26. listopadu.
Kvůli smrti dělníků je obžalováno devět lidí včetně stavbyvedoucích a zástupců investora.
Okresní soud již ve věci jednou rozhodl. Jeho verdikt z listopadu 2018 ale loni v srpnu zrušil odvolací soud.
Štefka, který projektoval silniční část investice, čelil řadě otázek soudkyně Hany Doubkové i obhájců, poněvadž se jeho včerejší výpověď výrazně lišila od původní z ledna 2018.
Tehdy připustil, že projekt umožňoval stavět podporu klenby a současně odtěžovat zeminu, do které se klenba opírala.
Vysvětlil to tak, že si nyní projektovou dokumentaci lépe nastudoval i v bodech určených pro mostní část, kterou zpracovávala společnosti Linkprojekt.
"Neudělal bych nic jiného, za projektovou dokumentací si stojím," řekl Štefka. Původně bylo po tragédii obžalováno deset lidí.
Devět z nich v roce 2018 okresní soud zprostil obžaloby, čtyřletým vězením a zákazem činnosti byl potrestán jen stavbyvedoucí společnosti Bögl & Krýsl.
Nové projednání případu se týká devíti lidí, protože odvolací soud zastavil trestní stíhání koordinátorky bezpečnosti práce Marie Hubkové.
Za stejnou věc už byla totiž postižena ve správním řízení. Státní úřad inspekce práce (SÚIP) jí uložil pokutu 96.000 korun a 1.000 korun jako náklady řízení.
Zástupce SÚIP bude chtít soud vyslechnout při dalším jednání, stejně jako autory fotografií z místa neštěstí. Znovu budou zřejmě vypovídat i soudní znalci Ladislav Klusáček a Petr Osička.
Vyjma listopadového termínu si soud pro případ vyhradil i 10. prosinec.
Okresní soud začal případ znovu řešit v listopadu loňského roku. Všechna jednání nařízená na jaro 2020 s ohledem na vyhlášený nouzový stav zrušil.
Most byl rekonstruován při modernizaci silnice druhé třídy 345 mezi Chotěboří a Golčovým Jeníkovem.
Kraj Vysočina zakázku za více než 200 milionů korun zadal konsorciu stavebních firem M-Silnice a Strabag. Most ve Vilémově opravovala jako subdodavatel společnost Bögl & Krýsl. Nový most byl zprovozněn v roce 2015.
Fórum
Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.
Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.
Volejte 777 603 019
Kalkulátor nemovitostí
Spočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru
Poslední Aktuality a články
Výkonný výbor FAČR se má dnes zabývat výstavbou nového stadionu na Strahově.
Po dnešním jednání výkonného výboru Fotbalové asociace České republiky by mělo být jasněji o osudu areálu na Strahově. Více»
V části ČR bude v noci na čtvrtek mráz.
Ten může poškodit kvetoucí stromy. Více»
O letošní úrodě ovoce rozhodnou následující dva týdny.
Čekají se noční mrazíky. Více»
Úpravami podmínek oddlužení by se poslanci měli zabývat až ve středu.
V projednávání sporného vládního návrhu na zkrácení doby oddlužení z nynějších pěti let na tři roky pro všechny dlužníky budou poslanci pokračovat pravděpodobně ve středu místo původně plánovaného dneška. Více»
Výstavba nové tramvajové trati na Václavském nám. začne 29.6.
Stavba nové tramvajové trati v horní polovině pražského Václavského náměstí začne letos 29. června a potrvá tři roky. Tramvaje přes náměstí mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí nepojedou od tohoto data až do 30. září, tj. tři měsíce. Více»