Provozuje:
Juris Real Estate

První rychlovlaky v ČR pojedou v roce 2030, konstatoval šéf železnic.

První etapa vysokorychlostních vlakových spojení v České republice by podle nařízení Evropské komise měla být dokončená do roku 2030. Na konferenci o regionální železniční dopravě to řekl ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.

První rychlovlaky v ČR pojedou v roce 2030, konstatoval šéf železnic.

autor. JURIS REAL

První etapa vysokorychlostních vlakových spojení v České republice by podle nařízení Evropské komise měla být dokončená do roku 2030. Na konferenci o regionální železniční dopravě to řekl ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.

Vysokorychlostní železniční tratě, na kterých budou vlaky v budoucnu jezdit 300 až 350kilometrovou rychlostí, zrychlí nejen spojení mezi velkými městy v ČR a okolních státech, ale přispějí i k rozvoji menších měst na dané trase, zdůraznil ve svém příspěvku Surý. Kromě rychlovlaků budou totiž tratě využívat běžné rychlíky, čímž zkrátí dojezdové časy i pro obyvatele měst, ve kterých nebudou stavět ty nejrychlejší spoje.

V první fázi má podle šéfa SŽDC něho o výstavbu tras Praha - Litoměřice, Brno - Břeclav a minimálně části tratě mezi Prahou a Brnem. Zbytek plánovaných rychlostních spojení by pak měl být dokončený do roku 2050. „Kromě mezinárodních spojů, které jsou známé z Francie jako TGV nebo z Německa jako ICE, by na těchto rychlostních tratích v tuzemsku měly jezdit vlaky například s minimální rychlostí 160 kilometrů v hodině,“ uvedl Surý. Tím by se výrazně zlepšila rychlost a kvalita vnitrostátního cestování. Správa železnic a ministerstvo dopravy v současnosti pracuje na studii proveditelnosti a vytyčení tras, kudy by měly plánovaná rychlá železniční spojení vést. Naráží ale na odpor samosprávy v řadě obcí, kterými by měly tratě procházet.

„Některé obce si nepřejí, aby kolem jejich rybníčku vedla železniční trať. My si ale myslíme, že toto je správná cesta, kterou jde velká část Evropy, mnoho vyspělých zemí v Asii, Americe a i první vlaštovka v Africe, Maroko,“ uvedl Surý. Podobná situace byla podle něho i koncem 19. století, kdy se v tuzemsku železnice masově stavěla. Obce, které ji odmítly, poté ekonomicky zaostávaly proti sídlům, které byly na železnici napojeny, dodal šéf státní organizace, která má na starosti modernizaci a správu železniční sítě.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

CREDITAS zdvojnásobila portfolio nájemních bytů.

Společnost CREDITAS Real Estate z investiční skupiny CREDITAS posiluje svou pozici na trhu institucionálního nájemního bydlení. Více»

UniCredit Bank snižuje úrokovou sazbu.

Ta začíná na 4,89 pct. Více»

ČKD Blansko Holding je v insolvenci.

Dluží přes 300 milionů korun. Více»

Věřitelé Tamehu Czech přihlásili u insol. soudu pohledávky za 8,27 mld. Kč.

Celkem 181 věřitelů společnosti Tameh Czech přihlásilo u soudu pohledávky dohromady za 8,27 miliardy korun. Více»

Koalice se zatím neshodla na výši parkovného v zónách.

Pražská koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL), Piráti a STAN se dosud neshodla na tom, kolik by mělo stát stání v parkovacích zónách po zvedení chystané změny pravidel. Více»

Všechny články a aktuality »»