V metropoli by mohlo vzniknout 5 nových tramvajových tratí.
Mezi nimi jsou např. trať do Suchdola, trať z Prahy 6 do Bohnic nebo prodloužení kolejí až do Štěrbohol. Vyplývá to z analýzy, kterou vypracoval Institut plánování a rozvoje a který má ČTK k dispozici.
V metropoli by mohlo vzniknout 5 nových tramvajových tratí.
autor. JURIS REAL
Mezi nimi jsou např. trať do Suchdola, trať z Prahy 6 do Bohnic nebo prodloužení kolejí až do Štěrbohol. Vyplývá to z analýzy, kterou vypracoval Institut plánování a rozvoje a který má ČTK k dispozici.
Zda k výstavbě některé z nich opravdu dojde a na kolik by vyšly, není jasné.
V minulosti se mluvilo rovněž o prodloužení trati z Barrandova ke Slivenci.
Délka tramvajové sítě v Praze je přes 140 kilometrů.
Zřejmě největší zásah do městské infrastruktury by bylo tramvajové propojení Prahy 6 z oblasti Podbaby do Prahy 8, ve špičce Císařského ostrova by vznikl nový most přes Vltavu pro tramvaje, pěší a cyklisty.
Na pravém břehu by trať vedla mezi servisním areálem ZOO a školní zahradou České zemědělské univerzity, kde by vznikla zastávka Podhoří-zoologická zahrada.
"Předpokládá se také možnost vazby zastávky a pěších tras na případný nový západní vstup do zoo," píše se v dokumentu.
Nahoru do Bohnic by pak tramvaje jely 980 metrů dlouhým tunelem, který by ústil v Mazurské ulici, kde by byla zastávka před obchodním centrem.
Vybudování trasy by výrazně zkrátilo cestování z Bohnic na Vítězné náměstí v Praze 6. Lidé by jeli 13 minut bez přestupu, zatímco nyní jim cesta trvá až 40 minut a musí několikrát přestoupit.
Z Prahy 6 by mohla jet tramvaj rovněž do Suchdola. Trať by měřila asi 4,8 kilometru, vznikly by na ní tři tramvajové mosty o celkové délce 85 metrů a končila by v oblasti Výhledů.
Z této tratě by odbočovala výše uvedená trasa do Bohnic. Problémem tohoto návrhu je dle dokumentu neuzavřená otázka urbanistického začlenění trasy do území.
Bohnice by mohly tramvaje propojit rovněž s Kobylisy, jezdily by ke stanici metra. Tady by byla nová trasa napojena na současnou tramvajovou síť. V návrhu jsou vypracovány tři varianty. Z nich IPR společně s dalšími městskými organizacemi vybral vedení tratě z ulice Pod Sídlištěm do Klapkovy.
Další trasu navrhl institut do Štěrbohol k obchodnímu centru. Šlo by o prodloužení současné tratě, která končí v zastávce Ústřední dílny DP.
Také tady má IPR dvě varianty. Z nich doporučil jižní, kdy by trať z Černokostelecké vedla mimo velkou křižovatku s Průmyslovou a ulicí Rádiovou by tramvaje vjely do Ústřední, přičemž tramvajová smyčka by byla za nákupním centrem. Trasa by měřila 1804 metrů a byly by na ní dva mosty.
Posledním návrhem je vybudovat odbočku z Malovanky na Strahov. Měřila by 1250 metrů a končila by u stadionu v navržené smyčce Stadion Strahov. "Na úrovni studie nejsou známa zásadní rizika, která by projekt v rámci další přípravy znemožnila," píše se v dokumentu.
V minulosti se mluvilo rovněž o prodloužení trati z Barrandova kolem Holyně do Slivence nebo o prodloužení z Divoké Šárky v Praze 6 do sídliště Dědina. Ani v jednom případě nebylo o stavbě definitivně rozhodnuto.
Fórum
Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.
Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.
Volejte 777 603 019
Kalkulátor nemovitostí
Spočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru
Poslední Aktuality a články
Dvorecký most je komplikovaná stavba.
Řekl ČTK stavbyvedoucí Metrostavu. Více»
Ministerstva se dohodly na rozdělení výnosů z emisních povolenek.
Ministerstva životního prostředí a průmyslu a obchodu našla shodu na rozdělení výnosů z emisních povolenek a vláda by ji dnes měla potvrdit. Vyplývá to z vyjádření ministrů při příchodu na jednání kabinetu. Více»
Škody způsobené mrazem na úrodě vinařů v ČR budou ve stovkách milionů korun.
Škody způsobené mrazem na letošní úrodě vinařů v České republice půjdou do stovek milionů korun, v Čechách pomrzlo 40 procent vinohradů, řekl ČTK prezident Svazu vinařů Martin Chlad. Více»
Zájem o dřevostavby loni v České republice stagnoval.
Přibývá veřejných staveb. Více»
Zájem o tepelná čerpadla v České republice stagnuje.
Obor jedná se státem o podpoře. Více»