Provozuje:
Juris Real Estate

Výtvarníci metra D musí spolupracovat s architekty.

Podmínkou pro zapojení výtvarníků do konečné podoby stanic trasy pražského metra D je jejich spolupráce s architekty stanic. Vycházet pak musí z již vypracovaných návrhů, které rozvinou.

Výtvarníci metra D musí spolupracovat s architekty.

autor. JURIS REAL

Podmínkou pro zapojení výtvarníků do konečné podoby stanic trasy pražského metra D je jejich spolupráce s architekty stanic. Vycházet pak musí z již vypracovaných návrhů, které rozvinou.

Náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice) v pondělí řekla, že soutěž na podobu nelze vypsat kvůli chybějícímu svolení projektantů.

Proti původně podobě protestovali Pražané i experti a město slíbilo výtvarnou soutěž. Trasa D má v první fázi vést z Pankráce do Písnice a odlehčit trase C.

Výtvarníci mají podle firmy designově rozvinout již existující architektonický návrh a spolupracovat s architekty stanic. "Když si chcete postavit dům, architekt vám navrhne, jak má vypadat v jednotě jeho funkce a vzhledu, aby naplňoval vaše každodenní požadavky. Pak si můžete přizvat designéra nebo výtvarníka, aby vám navrhl interiér, například nábytek, koberce, obrazy nebo dekorace. Oba musí na návrhu spolupracovat," uvedl generální ředitel Metroprojektu David Krása.

Vypsání architektonických soutěží žádaly v petici tisíce lidí. Město poté přislíbilo alespoň výtvarnou soutěž, která by nezasahovala do již schváleného projektu, ale spíš jen do jeho vzhledu, např. použitých povrchů nebo osvětlení.

Kolínská sdělila, že město nebude moci soutěž vyhlásit. "V pátek k tomu bylo jednání, kde se nepovedlo najít řešení. Myslím si, že je to ostuda tohoto města," řekla. Důvodem je chybějící svolení od firmy Metroprojekt, aby se vzdala autorských práv a umožnila vybrat novou výtvarnou podobu stanic. To Metroprojekt odmítl, pouze prý požaduje, aby budoucí výtvarný design respektoval základní principy již hotového a schváleného architektonického návrhu. Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi pak zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, ale není jasné. Zatím se nepodařilo vykoupit všechny pozemky nutné pro stavbu za odhadovaných 51,4 miliardy korun.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

NHL plánuje stěhování klubu Arizona Coyotes do Salt Lake City

Rada guvernérů NHL jednohlasně schválila prodej klubu Arizona Coyotes a jeho přesun do Salt Lake City. Více»

Zájemci mají možnost navštívit stanice metra B Florenc.

U příležitosti oslav padesáti let metra v Praze nabízí dopravní podnik unikátní možnost navštívit zázemí ve stanici Florenc. Více»

V Rokycanech existují ekologické veřejné toalety.

Nevyužívají elektřinu, ani chemii. Více»

Soud zahájil insolvenci s firmou Kovosvit MAS Machine Tools.

Českobudějovický krajský soud zahájil insolvenční řízení se strojírenskou firmou Kovosvit MAS Machine Tools. Věřitel požaduje po společnosti zaplacení dlužné částky více než 20 milionů korun. Více»

Mrazivá noc snížila naději na letošní dobrou úrodu ovoce.

Čekají se další mrazy. Více»

Všechny články a aktuality »»