Provozuje:
Juris Real Estate

Ministerstvo dopravy uveřejnilo zprávu akademiků k sesuvu půdy na D8.

Ministerstvo dopravy zveřejnilo na svých internetových stránkách zprávu Ústavu struktury a mechaniky hornin Akademie věd k sesuvu svahu na rozestavěnou dálnici D8.

Ministerstvo dopravy uveřejnilo zprávu akademiků k sesuvu půdy na D8.

autor. JURIS REAL

Ministerstvo dopravy zveřejnilo na svých internetových stránkách zprávu Ústavu struktury a mechaniky hornin Akademie věd k sesuvu svahu na rozestavěnou dálnici D8.

Podle zprávy by nehodě nezabránilo ani zajištění rozestavěné dálnice proti sesuvu. Svah by se kvůli nadměrným srážkám a zatížení odtěženou zeminou na úpatí lomu utrhl stejně, sesuv by ale nedosáhl až k dálnici.

Škoda, kterou ministerstvo odhadlo na miliardu korun, by tak byla nižší. Toto zjištění vyplývá ze závěru, který v rámci téměř 300stránkové analýzy vypracovali experti ústavu.

Přestože byla hotová už letos v květnu, ministerstvo dopravy jí odmítalo zveřejnit a jako jediného viníka označilo lom.

Podle nedávného vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka v České televizi zveřejnění zprávy nedoporučovali právníci ministerstva kvůli sporu s vlastníkem lomu.

Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, se dnes ke zveřejněnému dokumentu nechtělo vyjadřovat.

"Tento sesuv, s odlučnou plochou u lomu Dobkovičky a smykovou plochou vytvořenou na kontaktu kvartérních sedimentů a křídových slínovců, by při absenci dálničního zářezu zničil těleso železniční tratě. Čelo sesuvu by podle modelů dosáhlo úrovně mezi železničním náspem a současnou trasou dálnice a dálnice by poškozena nebyla," uvádí se ve zprávě. Nedostatečně zajištěná stavba dálnice v zářezu pod nestabilním svahem tak podle vědců škodu způsobenou sesuvem významně zhoršila.

Od léta se stát s majitelem lomu, firmou Kámen Zbraslav soudí o miliardovou náhradu škody. Nyní ale ministerstvo spoléhá na mimosoudní vyrovnání. Jednou z variant je například odkoupení a uzavření lomu, což by zvýšilo bezpečnost celého území. Správa ústavu totiž rovněž hovoří o tom, že v místě hrozí další sesuvy podobné tomu z léta 2013. Dálnice D8 je od 17. prosince otevřená řidičům. Kvůli nestabilnímu podloží na trase v Českém středohoří je ale u takzvané prackovické estakády provoz sveden na jeden ze dvou mostů. Jde o úsek, kde silničáři odhalili pohyb mostních podpěr.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

ANO podpoří legislativu pro návrat k systému před digitalizací stav. řízení.

Opoziční hnutí ANO podpoří všechny legislativní úkony, které umožní co nejrychleji využívání systémů používaných před digitalizací stavebního řízení. Na tiskové konferenci to řekl stínový premiér Karel Havlíček. Více»

Moneta klientům s hypotečním úvěrem umožní zrychlený proces výplaty pojistného.

Klientům zasaženým povodněmi, kteří mají u Moneta Money Bank sjednanou hypotéku, banka umožní zrychlený proces výplaty pojistného plnění. Konkrétní způsob výplaty ale bude záviset na výši škody. Více»

Stavební úřady dostanou šanci návratu k systémům před digitalizací.

Úředníci na stavebních úřadech dostanou v nejbližší době možnost vrátit se k systémům používaným před digitalizací stavebního řízení. V současnosti se hledá cesta, jak propojit portál stavebníka s dřívějšími systémy. Více»

Topná sezona bude levnější než loni.

Ceny paliv klesly. Více»

ČNB snížila úrokové sazby opět jen o 25 bodů.

Jsou nejnižší od února 2022. Více»

Všechny články a aktuality »»