Provozuje:
Juris Real Estate

Ministerstvo dopravy uveřejnilo zprávu akademiků k sesuvu půdy na D8.

Ministerstvo dopravy zveřejnilo na svých internetových stránkách zprávu Ústavu struktury a mechaniky hornin Akademie věd k sesuvu svahu na rozestavěnou dálnici D8.

Ministerstvo dopravy uveřejnilo zprávu akademiků k sesuvu půdy na D8.

autor. JURIS REAL

Ministerstvo dopravy zveřejnilo na svých internetových stránkách zprávu Ústavu struktury a mechaniky hornin Akademie věd k sesuvu svahu na rozestavěnou dálnici D8.

Podle zprávy by nehodě nezabránilo ani zajištění rozestavěné dálnice proti sesuvu. Svah by se kvůli nadměrným srážkám a zatížení odtěženou zeminou na úpatí lomu utrhl stejně, sesuv by ale nedosáhl až k dálnici.

Škoda, kterou ministerstvo odhadlo na miliardu korun, by tak byla nižší. Toto zjištění vyplývá ze závěru, který v rámci téměř 300stránkové analýzy vypracovali experti ústavu.

Přestože byla hotová už letos v květnu, ministerstvo dopravy jí odmítalo zveřejnit a jako jediného viníka označilo lom.

Podle nedávného vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka v České televizi zveřejnění zprávy nedoporučovali právníci ministerstva kvůli sporu s vlastníkem lomu.

Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, se dnes ke zveřejněnému dokumentu nechtělo vyjadřovat.

"Tento sesuv, s odlučnou plochou u lomu Dobkovičky a smykovou plochou vytvořenou na kontaktu kvartérních sedimentů a křídových slínovců, by při absenci dálničního zářezu zničil těleso železniční tratě. Čelo sesuvu by podle modelů dosáhlo úrovně mezi železničním náspem a současnou trasou dálnice a dálnice by poškozena nebyla," uvádí se ve zprávě. Nedostatečně zajištěná stavba dálnice v zářezu pod nestabilním svahem tak podle vědců škodu způsobenou sesuvem významně zhoršila.

Od léta se stát s majitelem lomu, firmou Kámen Zbraslav soudí o miliardovou náhradu škody. Nyní ale ministerstvo spoléhá na mimosoudní vyrovnání. Jednou z variant je například odkoupení a uzavření lomu, což by zvýšilo bezpečnost celého území. Správa ústavu totiž rovněž hovoří o tom, že v místě hrozí další sesuvy podobné tomu z léta 2013. Dálnice D8 je od 17. prosince otevřená řidičům. Kvůli nestabilnímu podloží na trase v Českém středohoří je ale u takzvané prackovické estakády provoz sveden na jeden ze dvou mostů. Jde o úsek, kde silničáři odhalili pohyb mostních podpěr.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Díky sporu o výkup pozemku nemůže zatím ŘSD dostavět D3 u Ševětína.

Ředitelství silnic a dálnic nemůže dokončit úsek dálnice D3 Ševětín - Borek. Vlastník jednoho pozemku se poslední den lhůty odvolal proti rozhodnutí o vyvlastnění. Více»

Tuzemské stavebnictví v říjnu mírně ztratilo svůj dech.

Stavební produkce v říjnu v meziroční komparaci vzrostla o 10,4 procenta, oproti září, kdy rostla o 11,8 procenta, jde však o mírné zpomalení. Více»

Obnova Trojské lávky se prodraží.

Finanční náklady na obnovu lávky mezi Císařským ostrovem a Trojou se navýší z původně plánovaných 60, 5 mil. na 94, 5 mil. korun. Důvodem je mj. rozšíření lávky ze 3, 5 na čtyři metry. Více»

ČD A SŽDC se přou o cenu pozemků.

Přes čtyřicet milionů m2. O prodeji tak rozlehlých pozemků jednají České dráhy a Správa železniční dopravní cesty. Více»

Stavební firma PSJ je v úpadku.

Insolvenční soud o tom rozhodl na její návrh. Více»

Všechny články a aktuality »»