Provozuje:
Juris Real Estate

Ministerstvo dopravy uveřejnilo zprávu akademiků k sesuvu půdy na D8.

Ministerstvo dopravy zveřejnilo na svých internetových stránkách zprávu Ústavu struktury a mechaniky hornin Akademie věd k sesuvu svahu na rozestavěnou dálnici D8.

Ministerstvo dopravy uveřejnilo zprávu akademiků k sesuvu půdy na D8.

autor. JURIS REAL

Ministerstvo dopravy zveřejnilo na svých internetových stránkách zprávu Ústavu struktury a mechaniky hornin Akademie věd k sesuvu svahu na rozestavěnou dálnici D8.

Podle zprávy by nehodě nezabránilo ani zajištění rozestavěné dálnice proti sesuvu. Svah by se kvůli nadměrným srážkám a zatížení odtěženou zeminou na úpatí lomu utrhl stejně, sesuv by ale nedosáhl až k dálnici.

Škoda, kterou ministerstvo odhadlo na miliardu korun, by tak byla nižší. Toto zjištění vyplývá ze závěru, který v rámci téměř 300stránkové analýzy vypracovali experti ústavu.

Přestože byla hotová už letos v květnu, ministerstvo dopravy jí odmítalo zveřejnit a jako jediného viníka označilo lom.

Podle nedávného vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka v České televizi zveřejnění zprávy nedoporučovali právníci ministerstva kvůli sporu s vlastníkem lomu.

Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, se dnes ke zveřejněnému dokumentu nechtělo vyjadřovat.

"Tento sesuv, s odlučnou plochou u lomu Dobkovičky a smykovou plochou vytvořenou na kontaktu kvartérních sedimentů a křídových slínovců, by při absenci dálničního zářezu zničil těleso železniční tratě. Čelo sesuvu by podle modelů dosáhlo úrovně mezi železničním náspem a současnou trasou dálnice a dálnice by poškozena nebyla," uvádí se ve zprávě. Nedostatečně zajištěná stavba dálnice v zářezu pod nestabilním svahem tak podle vědců škodu způsobenou sesuvem významně zhoršila.

Od léta se stát s majitelem lomu, firmou Kámen Zbraslav soudí o miliardovou náhradu škody. Nyní ale ministerstvo spoléhá na mimosoudní vyrovnání. Jednou z variant je například odkoupení a uzavření lomu, což by zvýšilo bezpečnost celého území. Správa ústavu totiž rovněž hovoří o tom, že v místě hrozí další sesuvy podobné tomu z léta 2013. Dálnice D8 je od 17. prosince otevřená řidičům. Kvůli nestabilnímu podloží na trase v Českém středohoří je ale u takzvané prackovické estakády provoz sveden na jeden ze dvou mostů. Jde o úsek, kde silničáři odhalili pohyb mostních podpěr.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Vodní elektrárna Lipno slaví 60 let.

Vyrobí přes 150.000 MWh. Více»

Další krize realitního trhu by měla přijít v roce 2026.

Máme se obávat tzv. "Nafouknutí realitní bubliny"? Více»

Lesní školky mění v poslední době kvůli kůrovci sortiment.

Výrazně se zvýšila poptávka po listnatých stromech, které lýkožrout smrkový nenapadá. Současně je ale pořád zájem i o smrky, správci lesů je sází na holinách. Více»

Libeňský most není potřeba zbourat, uvádí švýcarský profesor.

Pražský Libeňský most není nutné zbourat a má být opraven a zachován. Most má vysokou architektonickou i historickou hodnotu. Ve svém oponentním posudku to píše švýcarský profesor Eugen Brühwiler z univerzity v Lausanne. Více»

Úspěchem po převratu bylo samostatné MŽP a zákon o ochraně přírody.

Vytvoření samostatného ministerstva životního prostředí (MŽP) a zákon o ochraně přírody a krajiny z roku 1992 patří k nejdůležitějším změnám v ochraně životního prostředí po roce 1989 v ČR. Více»

Všechny články a aktuality »»