Provozuje:
Juris Real Estate

Praha bude muset znovu vypracovat změnu územního plánu pro trasu metra D.

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost města proti rozsudku Městského soudu v Praze, který změnu územního plánu vytyčující trasu na několika místech zrušil. Vyplývá to z verdiktu NSS, který má ČTK k dispozici.

Praha bude muset znovu vypracovat změnu územního plánu pro trasu metra D.

autor. JURIS REAL

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost města proti rozsudku Městského soudu v Praze, který změnu územního plánu vytyčující trasu na několika místech zrušil. Vyplývá to z verdiktu NSS, který má ČTK k dispozici.

Primátorčina náměstkyně Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice) ČTK řekla, že hlavní město zahájí potřebné kroky ke změně územního plánu v lednu. Přestože se spor týkal několika pozemků, město bude muset vypracovat změnu územního plánu pro celou trasu.

"Město v lednu zahájí kroky k novému projednání schválení změny, a to na základě dohody s vlastníky dotčených pozemků. Výstavba metra je pro pozemky soukromých vlastníků benefit, nikoli újma, takže cesta pro dohodu jistě existuje," uvedla Kolínská.

Praha podala u NSS kasační stížnost proti rozsudku soudu z července 2015. Soud tehdy vyhověl několika navrhovatelům z řad majitelů pozemků nutných pro stavbu metra, kteří napadli schválenou změnu územního plánu pro trasu D. Přestože se rozhodnutí soudu tehdy týkalo pozemků v okolí Thomayerovy nemocnice v Krči a pozemků mezi budoucími stanicemi Nové Dvory a Písnice, změnu bude muset město vypracovat pro celou trasu. Jak dlouho bude schvalování změny trvat, nelze v tuto chvíli přesně stanovit. "Jedním z faktorů bude právě například dohoda s majiteli pozemků o výkupu," řekla Kolínská. Podle Ondřeje Boháče pověřeného vedením Institutu plánování a rozvoje, který změnu zpracovává, by vypracování mohlo trvat jeden a půl až dva roky. I přes nynější zrušenou změnu sice v územním plánu trasa je, ale v zastaralé verzi - tu, která odpovídá stavebním záměrům zrušil soud.

Praha tak má pro trasu nyní pouze takzvané územní rozhodnutí, které je sice ve shodě se zásadami územního rozvoje, ale v rozporu s územním plánem, na jehož základě bylo vydáno. Navíc majitelé pozemků rozhodnutí rovněž napadli u soudu. Verdikt vynesen dosud nebyl. Pokud by rozhodnutí soud zrušil, Praha by musela stavbu trasy začít chystat zcela od začátku, to znamená včetně získání všech nutných dokumentů a souhlasů úřadů. Praha a dopravní podnik se dlouhodobě potýkají s problémy při výkupu pozemků. V uplynulých měsících se proto objevil záměr vybudovat nejdříve tunely a konečné stanice a stanice na trase dostavět později - o tom, zda se tak stane, zatím město nejednalo.

Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice přes Nové Dvory do Písnice.

Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto, nejčastěji se mluví o jejím zakončení na náměstí Míru.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Experti na památky doporučují vyvlastnit nádraží Vyšehrad.

Český národní komitét Mezinárodní rady pro památky a sídla (ICOMOS) podporuje záměr metropole opravit chátrající pražské nádraží Vyšehrad a zahájit řízení o vyvlastnění této památky. Více»

Sdružení autoprůmyslu žádá po vládě výjimku z uzavření prodejen.

Tuzemské automobilky i zastoupení zahraničních značek požadují po vládě, aby jim udělila exempci (výjimku) ze zákazu maloobchodního prodeje. Uzavření autosalonů se totiž rozšíří do celého dodavatelského řetězce a bude mít velké ekonomické dopady. Více»

Produkce aut za tři čtvrtletí klesla o 24 pct na 808.279 vozů.

Výroba osobních aut za tři čtvrtletí meziročně klesla o 24,3 procenta na 808.279 vozů. V září byla díky postupnému oživování poptávky nižší pouze o 4,5 procenta, když automobilky vyrobily 119.722 aut. Oznámilo to Sdružení automobilového průmyslu. Více»

Poslanci by se dnes mohli zabývat změnami v exekucích.

Ve druhém čtení by Sněmovna mohla projednat širší změny v exekucích. Ústavně-právní výbor odmítl návrhy na zavedení místní příslušnosti exekutorů a nechce uzákonit ani slučování exekucí na jednoho dlužníka u jednoho exekutora. Více»

Ze vzdušného přístavu Schönefeld je Terminál 5 letiště W. Brandta.

Přejmenování je dalším ze série kroků, které předcházejí plnému otevření nového berlínského metropolitního letiště, které nahradí dosavadní letecké uzly Schönefeld a Tegel. Více»

Všechny články a aktuality »»