Praha bude muset znovu vypracovat změnu územního plánu pro trasu metra D.
Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost města proti rozsudku Městského soudu v Praze, který změnu územního plánu vytyčující trasu na několika místech zrušil. Vyplývá to z verdiktu NSS, který má ČTK k dispozici.
Praha bude muset znovu vypracovat změnu územního plánu pro trasu metra D.
autor. JURIS REAL
Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost města proti rozsudku Městského soudu v Praze, který změnu územního plánu vytyčující trasu na několika místech zrušil. Vyplývá to z verdiktu NSS, který má ČTK k dispozici.
Primátorčina náměstkyně Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice) ČTK řekla, že hlavní město zahájí potřebné kroky ke změně územního plánu v lednu. Přestože se spor týkal několika pozemků, město bude muset vypracovat změnu územního plánu pro celou trasu.
"Město v lednu zahájí kroky k novému projednání schválení změny, a to na základě dohody s vlastníky dotčených pozemků. Výstavba metra je pro pozemky soukromých vlastníků benefit, nikoli újma, takže cesta pro dohodu jistě existuje," uvedla Kolínská.
Praha podala u NSS kasační stížnost proti rozsudku soudu z července 2015. Soud tehdy vyhověl několika navrhovatelům z řad majitelů pozemků nutných pro stavbu metra, kteří napadli schválenou změnu územního plánu pro trasu D. Přestože se rozhodnutí soudu tehdy týkalo pozemků v okolí Thomayerovy nemocnice v Krči a pozemků mezi budoucími stanicemi Nové Dvory a Písnice, změnu bude muset město vypracovat pro celou trasu. Jak dlouho bude schvalování změny trvat, nelze v tuto chvíli přesně stanovit. "Jedním z faktorů bude právě například dohoda s majiteli pozemků o výkupu," řekla Kolínská. Podle Ondřeje Boháče pověřeného vedením Institutu plánování a rozvoje, který změnu zpracovává, by vypracování mohlo trvat jeden a půl až dva roky. I přes nynější zrušenou změnu sice v územním plánu trasa je, ale v zastaralé verzi - tu, která odpovídá stavebním záměrům zrušil soud.
Praha tak má pro trasu nyní pouze takzvané územní rozhodnutí, které je sice ve shodě se zásadami územního rozvoje, ale v rozporu s územním plánem, na jehož základě bylo vydáno. Navíc majitelé pozemků rozhodnutí rovněž napadli u soudu. Verdikt vynesen dosud nebyl. Pokud by rozhodnutí soud zrušil, Praha by musela stavbu trasy začít chystat zcela od začátku, to znamená včetně získání všech nutných dokumentů a souhlasů úřadů. Praha a dopravní podnik se dlouhodobě potýkají s problémy při výkupu pozemků. V uplynulých měsících se proto objevil záměr vybudovat nejdříve tunely a konečné stanice a stanice na trase dostavět později - o tom, zda se tak stane, zatím město nejednalo.
Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice přes Nové Dvory do Písnice.
Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto, nejčastěji se mluví o jejím zakončení na náměstí Míru.
Fórum
![Novinka](images/novinka-icon.gif)
Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.
Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.
Volejte 777 603 019
Kalkulátor nemovitostí
Spočítejte si cenu vaší nemovitosti:
Více o kalkulátoru
Poslední Aktuality a články
Dolní Cerekev podává ÚS kvůli možné podjatosti MŽP kvůli úložišti.
Městys Dolní Cerekev podal ÚS díky dosavadnímu řešení námitky obcí o možné podjatosti MŽP v procesu přípravy stavby hlubinného úložiště radioaktivních odpadů. Ministerstvo vyřizuje žádosti SÚRAO o stanovení průzkumných území pro úložiště. Více»
Hlavní město podepíše smlouvy s pachtýři.
Praha uzavře pachtovní smlouvy na 12 zemědělských pozemků, tj. celkem 187 ha s ekologicky hospodařícími farmáři. Jedná se např. o katastry Běchovice, Dolních a Horních Počernic, Dubče, Kyjí, Vysočan, Třeboradic a Točné. Více»
Magistrát hl. m. musí u Budějovické opětovně rozhodnout.
Magistrátní odbor stavebního řádu bude muset znovu projednat umístění stavby administrativního centra Budějovická, s nímž nesouhlasí Městská část Praha 4. Více»
Provoz dobíjecí infrastruktury pro elektroauta dál roste.
Přibyly desítky dobíjecích stanic. Více»
Administrativní budovy v metropoli stárnou.
Realitní trh je v očekávání strategických rekonstrukcí. Více»