Provozuje:
Juris Real Estate

Praha bude muset znovu vypracovat změnu územního plánu pro trasu metra D.

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost města proti rozsudku Městského soudu v Praze, který změnu územního plánu vytyčující trasu na několika místech zrušil. Vyplývá to z verdiktu NSS, který má ČTK k dispozici.

Praha bude muset znovu vypracovat změnu územního plánu pro trasu metra D.

autor. JURIS REAL

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost města proti rozsudku Městského soudu v Praze, který změnu územního plánu vytyčující trasu na několika místech zrušil. Vyplývá to z verdiktu NSS, který má ČTK k dispozici.

Primátorčina náměstkyně Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice) ČTK řekla, že hlavní město zahájí potřebné kroky ke změně územního plánu v lednu. Přestože se spor týkal několika pozemků, město bude muset vypracovat změnu územního plánu pro celou trasu.

"Město v lednu zahájí kroky k novému projednání schválení změny, a to na základě dohody s vlastníky dotčených pozemků. Výstavba metra je pro pozemky soukromých vlastníků benefit, nikoli újma, takže cesta pro dohodu jistě existuje," uvedla Kolínská.

Praha podala u NSS kasační stížnost proti rozsudku soudu z července 2015. Soud tehdy vyhověl několika navrhovatelům z řad majitelů pozemků nutných pro stavbu metra, kteří napadli schválenou změnu územního plánu pro trasu D. Přestože se rozhodnutí soudu tehdy týkalo pozemků v okolí Thomayerovy nemocnice v Krči a pozemků mezi budoucími stanicemi Nové Dvory a Písnice, změnu bude muset město vypracovat pro celou trasu. Jak dlouho bude schvalování změny trvat, nelze v tuto chvíli přesně stanovit. "Jedním z faktorů bude právě například dohoda s majiteli pozemků o výkupu," řekla Kolínská. Podle Ondřeje Boháče pověřeného vedením Institutu plánování a rozvoje, který změnu zpracovává, by vypracování mohlo trvat jeden a půl až dva roky. I přes nynější zrušenou změnu sice v územním plánu trasa je, ale v zastaralé verzi - tu, která odpovídá stavebním záměrům zrušil soud.

Praha tak má pro trasu nyní pouze takzvané územní rozhodnutí, které je sice ve shodě se zásadami územního rozvoje, ale v rozporu s územním plánem, na jehož základě bylo vydáno. Navíc majitelé pozemků rozhodnutí rovněž napadli u soudu. Verdikt vynesen dosud nebyl. Pokud by rozhodnutí soud zrušil, Praha by musela stavbu trasy začít chystat zcela od začátku, to znamená včetně získání všech nutných dokumentů a souhlasů úřadů. Praha a dopravní podnik se dlouhodobě potýkají s problémy při výkupu pozemků. V uplynulých měsících se proto objevil záměr vybudovat nejdříve tunely a konečné stanice a stanice na trase dostavět později - o tom, zda se tak stane, zatím město nejednalo.

Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice přes Nové Dvory do Písnice.

Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto, nejčastěji se mluví o jejím zakončení na náměstí Míru.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Díky sporu o výkup pozemku nemůže zatím ŘSD dostavět D3 u Ševětína.

Ředitelství silnic a dálnic nemůže dokončit úsek dálnice D3 Ševětín - Borek. Vlastník jednoho pozemku se poslední den lhůty odvolal proti rozhodnutí o vyvlastnění. Více»

Tuzemské stavebnictví v říjnu mírně ztratilo svůj dech.

Stavební produkce v říjnu v meziroční komparaci vzrostla o 10,4 procenta, oproti září, kdy rostla o 11,8 procenta, jde však o mírné zpomalení. Více»

Obnova Trojské lávky se prodraží.

Finanční náklady na obnovu lávky mezi Císařským ostrovem a Trojou se navýší z původně plánovaných 60, 5 mil. na 94, 5 mil. korun. Důvodem je mj. rozšíření lávky ze 3, 5 na čtyři metry. Více»

ČD A SŽDC se přou o cenu pozemků.

Přes čtyřicet milionů m2. O prodeji tak rozlehlých pozemků jednají České dráhy a Správa železniční dopravní cesty. Více»

Stavební firma PSJ je v úpadku.

Insolvenční soud o tom rozhodl na její návrh. Více»

Všechny články a aktuality »»