Provozuje:
Juris Real Estate

SSHR požaduje, aby skladování státních zásob mimo ČR řešila vláda.

Správa státních hmotných rezerv (SSHR) chce, aby o uložení českých hmotných rezerv v zahraničí vždy rozhodovala vláda ČR.

SSHR požaduje, aby skladování státních zásob mimo ČR řešila vláda.

autor. JURIS REAL

Správa státních hmotných rezerv (SSHR) chce, aby o uložení českých hmotných rezerv v zahraničí vždy rozhodovala vláda ČR.

Přichystala proto novelu zákona o působnosti SSHR, kterou novinku zavádí.

Teď ji posoudí ministerstvo průmyslu a obchodu, následně případně vláda.

V rozhovoru s ČTK to uvedl předseda správy Pavel Švagr.

Reagoval tak i na problematickou kauzu uložení české ropy v německém Kraillingu, kterou stát obtížně získává nazpět po krachu společnosti Viktoriagruppe. Novela také zavádí možnost rezervace hmotných rezerv, stát by je tak nemusel kupovat.

Nyní může rozhodnout o uložení rezerv v zahraničí předseda správy.

"Lidé se mne ptají, kdo za tu Viktoriagruppe může. Díky novele by to mělo být jasné," řekl ČTK Švagr. Není však jisté, že novelu stihne projednat současný vládní kabinet. Správa podle Švagra přemýšlela, zda by novelu neměla do legislativního procesu poslat až po podzimních volbách. "Podle mne jde o technickou a věcnou novelu, která by neměla politicky vadit," dodal.

Česká republika měla celkem v Kraillingu naftu zhruba za 1,2 miliardy korun, po vyhlášení insolvence firmy Viktoriagruppe se k ní ale nemohlo skoro dva roky dostat.

První vlak s 980 tunami nafty přijel do ČR 13. října, a to do skladu státního podniku Čepro v Třemošné u Plzně.

V současnosti již do Česka dorazilo 13 vlaků s naftou, zpět je jí tak pětina. Převoz má být dokončen do konce příštího července. Již dříve Švagr uvedl, že má být celkem vypraveno na 70 vlaků.

Dopravu do ČR zajišťuje státní distributor paliv Čepro, smluvním dopravcem je ČD Cargo. Podle Švagra přeprava paliva nebude stát více než 60 milionů korun.

Insolvenční správce zkrachovalé společnosti Viktoriagruppe chce po SSHR více než dva miliony eur (56 milionů Kč) a podal na ní proto žalobu.

Česká republika prý skladovala v německém Krailingu naftu pod cenou a chce doplatit rozdíl. Správa dlouhodobě požadavky insolvenčního správce rozporuje.

Tuzemsko může mít část zásob nafty uskladněnu v Německu na základě dodatku smlouvy o skladování specifických zásob z roku 2004, který v roce 2010 uzavřela SSHR.

Správa tehdy argumentovala například tím, že stát uskladněním části zásob nafty v Německu ušetří desítky milionů korun.

Švagr v minulosti několikrát uvedl, že předchozí vedení správy ale neodhadlo všechna potenciální rizika, která z kontraktu vyplývala.

Druhou novinkou novely by měla být možnost rezervovat si komodity, stát by si je tak nemusel kupovat a v případě rizika by si je vyzvedl.

Švagr chce tuto možnost mít, aby se mohl rozjet projekt tzv. živého stáda. V něm by se místo zmraženého masa měl stát část svých zásob v podobě živých krav. Měl by je však právě jenom rezervované, chovateli by platil poplatek. V případě nutnosti by je pak porazil a použil pro zásobování obyvatelstva. To však nyní legislativně není možné.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Díky sporu o výkup pozemku nemůže zatím ŘSD dostavět D3 u Ševětína.

Ředitelství silnic a dálnic nemůže dokončit úsek dálnice D3 Ševětín - Borek. Vlastník jednoho pozemku se poslední den lhůty odvolal proti rozhodnutí o vyvlastnění. Více»

Tuzemské stavebnictví v říjnu mírně ztratilo svůj dech.

Stavební produkce v říjnu v meziroční komparaci vzrostla o 10,4 procenta, oproti září, kdy rostla o 11,8 procenta, jde však o mírné zpomalení. Více»

Obnova Trojské lávky se prodraží.

Finanční náklady na obnovu lávky mezi Císařským ostrovem a Trojou se navýší z původně plánovaných 60, 5 mil. na 94, 5 mil. korun. Důvodem je mj. rozšíření lávky ze 3, 5 na čtyři metry. Více»

ČD A SŽDC se přou o cenu pozemků.

Přes čtyřicet milionů m2. O prodeji tak rozlehlých pozemků jednají České dráhy a Správa železniční dopravní cesty. Více»

Stavební firma PSJ je v úpadku.

Insolvenční soud o tom rozhodl na její návrh. Více»

Všechny články a aktuality »»