Provozuje:
Juris Real Estate

Zastupitelé Jihomoravského kraje schválili aktualizaci zásad územního rozvoje.

Zásady (resp. územní plán kraje) jsou tak kompletní. Na aktualizaci závisí příprava silnice 43 vedoucí od dálnice D1 přes Brno a dále na sever. Až po vydání aktualizovaného územního plánu bude zakotvená trasa této komunikace.

Zastupitelé Jihomoravského kraje schválili aktualizaci zásad územního rozvoje.

autor. JURIS REAL, ČTK

Zásady (resp. územní plán kraje) jsou tak kompletní. Na aktualizaci závisí příprava silnice 43 vedoucí od dálnice D1 přes Brno a dále na sever. Až po vydání aktualizovaného územního plánu bude zakotvená trasa této komunikace.

Silnice má vést i Brnem. Na zastupitelstvu proti tomu protestovalo několik lidí, chtěli by silnici vést obchvatem.

Pro hlasovalo 45 z 54 přítomných zastupitelů. Hlasování se nezúčastnil hejtman Bohumil Šimek (ANO), ani brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).

Proti byla jako jediná zastupitelka Jana Drápalová (Zelení a Piráti), která rovněž navrhovala odložit schvalování. Podle ní je jedním z problémů to, že kraj nevlastní zdrojová data, na jejich základě najatá firma vypracovala studii stavby. "Nemůžeme si nijak ověřit, že trasa přes Bystrc je nejlepší variantou na základě posouzení expertů a nikoli výsledkem toho, co řadu let prosazují politici," konstatovala.

Veřejnost také poukazovala na možné procesní pochybení, kvůli němuž by mohl aktualizaci zrušit soud. Bývalý náměstek brněnského primátora Matěj Hollan (Žít Brno) jako občan uvedl, že veřejnost nebyla připuštěna k vypořádávání připomínek. Připomněl, že soud už dříve kvůli pochybením zrušil aktualizaci brněnského územního plánu. Odpůrci se shodli na tom, že aktualizace obnáší mnoho pochybení a nedůvěřují protihlukovým opatřením, že je ochrání od hlučné dopravy. "Proces pořizování aktualizace nenavázal na platné zásady z roku 2016, kde byly vymezeny dva koridory územních rezerv. Územní studie předjímala, že výsledkem musí být bystrcká trasa. Kraj navíc tvrdí, že návrh obsahuje tunely. To ale není pravda. Žádné tunely na výkresech nenajdete,“ vyjmenoval některé z bodů kritiky Petr Firbas.

Náměstek hejtmana Martin Maleček (Starostové pro Jižní Moravu), který aktualizaci předkládal, ujistil, že studie počítá s vedením určitých části v Brně pod zemí. Dodal, že hlukovou studii kladně posoudilo také ministerstvo životního prostředí a krajští hygienici. "Kritici tvrdí, že realizace trasy bystrckou stopou je o 25 miliard dražší než optimalizovaná trasa boskovickou brázdou. Nechal jsem si to zjistit, je dražší o 4,2 miliardy," informoval Maleček.

Firbas dodal, že dnešní schválení zastupitelů neznamená konec. "Budu za lidi bojovat. Ke krajskému soudu podám žádost o přezkum," řekl ČTK Firbas. Taktéž Hollan ČTK sdělil, že rozhodnutí dá k soudu.

Silnice 43 se má odpojit od D1 blízko městské části Bosonohy a směřovat severně přes Bystrc, podél hráze Brněnské přehrady a přes městskou část Kníničky. Dále povede ke Kuřimi a na sever k Černé Hoře a Boskovickou brázdou k Moravské Třebové, kde se má napojit na plánovanou dálnici D35. Kraj zvažoval vedení silnice obchvatem, nebo městem, zvítězila varianta vedená přes Brno.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

Ceny vánočních stromků zůstanou na loňské úrovni nebo se možná sníží.

Ceny vánočních stromků i jejich prodej letos zůstanou na loňské úrovni, ale budou regionálně rozdílné. Některé druhy budou dokonce levnější. Více»

Útlum uhlí v roce 2038 je podle ekologů pozdě.

První radí odstavit Počerady. Více»

Důsledky těžby v dole Turów můžou být horší, než se čekalo.

Důsledky plánovaného rozšíření polského dolu Turów na obce na německé i české straně hranice by mohly být horší, než se dosud čekalo. Toto zjištění vyplývá z nového vědeckého posudku, který jeho autor představil v Žitavě (Zittau). Více»

Knihovny omezily kontakt.

Knihy do karantény posílají výjimečně. Více»

Uhelná komise dnes datum konce využívání uhlí v ČR nestanoví.

Ráno se uskuteční další jednání tzv. uhelné komise, která má řešit útlum těžby uhlí, ale také celkový budoucí energetický mix ČR. Kvůli současnému koronavirovému stavu se bude diskutovat on-line. Více»

Všechny články a aktuality »»